Q&A Ada Solomon
Q&A-ul a fost realizat pe pagina de Facebook CINEPUB, iar întrebările au fost postate de cei interesați să afle detalii despre munca lor și industria de film din România
Mai jos găsiți întrebările adresate producătoarei Adei Solomon și răspunsurile ei.
1. Care sunt schimbările care credeți că ar trebui să existe în industria de film din România, pentru a fi produse mai multe filme în fiecare an, pentru a ne putea compara din punct de vedere producție de filme cu țări ca Franța sau Germania?
În acest moment nu cred că producția de filme e problema majoră, totuși avem un număr mare de producții pe an față de capacitatea de absorbție a pieței. Atît producții finanțate pe schema clasică cît și producții independente.
În acest moment consider că problema majoră este cea a distribuției, a expunerii acestor filme, a lipsei sălilor în care aceste filme pot fi văzute.
Acum, odată cu închiderea celor 2 săli (cinema Studio și Cinema Pro) în care se mai putea face o premieră de film ajungem în situația bizară de a fi probabil singura capitală europeană fără o sală/ un complex de săli unde să poți face un spectacol de gală, o premieră.
Filmul românesc are nevoie să fie vizibil pentru a putea fi descoperit de către spectatori, într-o lume în care oferta de evenimente culturale e tot mai vastă și timpul liber al cetățenilor tot mai scurt.
Așadar, cred că ar trebui făcute eforturi în primul rînd în acest sens, al construirii de săli în centrul marilor orașe, un fel de rețea națională de cinematografe pe modelul teatrelor naționale. Iar aceste lăcașuri de cultură ar trebui curatoriate la fel ca muzeele sau galeriile de artă, de către oameni specializați care să ofere publicului mai mult decît un program de proiecții de film ci un întreg concept de apropiere/cunoaștere/descoperire a artei cinematografice în toată complexitatea și frumusețea ei.
2. Cum alegeți un film nou pe care să îl produceți? În funcție de scenariu, regizor, restul echipei? Ați lucra cu un regizor aflat la început de drum?
Lucrez în permanență cu regizori la început de drum. E una dintre vitaminele la care nu aș renunța niciodată. Oamenii care sunt la început de drum, cu prospețimea și energia lor mă întineresc și pe mine și mă mențin în formă.
Cum aleg? Aleg povestitorul, nu povestea. O poveste oricât de specială ar fi, dacă e povestită prost sau fără pasiune devine banală și asta e valabil și în cazul filmelor.
Apoi mă interesează să acumulez, să învăț și să mă îmbogățesc spiritual de la oamenii cu care lucrez și ăsta e încă un motiv să aleg omul cu care voi lucra, nu povestea.